Masz problem z negatywnymi opiniami na temat Twojej firmy w serwisach oceniających pracodawców? Nie wiesz, jak radzić sobie z falą hejtu, co więcej, masz poczucie, że niejednokrotnie zostałeś niesprawiedliwie oceniony? Prawdopodobnie w potyczkach słownych miałeś do czynienia m.in. z Personalnymi, Poszukiwaczami, Trollami czy Merytorycznymi.
Jesteś zdziwiony, że użytkowników tych serwisów da się kategoryzować? Oczywiście to tylko niektóre „typy” piszących, z jakimi możesz się zetknąć. Niemniej, w naszej ocenie ten rodzaj zachowań to jedne z popularniejszych wśród użytkowników tych serwisów.
PERSONALNI
Przechodząc do konkretów. Co powinieneś wiedzieć o Personalnych?
- Zwykle chowają osobistą urazę – ich komentarze zawierają odniesienia personalne.
- Celem ich działań jest głównie dyskredytacja konkretnej osoby.
- Ich komentarze możesz zablokować z powodu łamania regulaminu.
POSZUKIWACZE
Z Poszukiwaczami sprawa ma się dużo prościej. Oni zazwyczaj nie atakują, tylko pytają, bo są zainteresowani pracą w Twojej firmie.
- Poszukują konkretnej wiedzy dotyczącej prowadzonych rekrutacji czy na temat stanowiska.
- Poszukują ogólnej wiedzy o realiach pracy.
TROLLE
Z Trollami nie jest lekko. Przyjmują pozycję „w natarciu” i dążą do tego, by ich zdanie zawsze było na wierzchu. Te potyczki nie mają większego sensu. Im bardziej się w nie zaangażujesz, tym większe straty wizerunkowe poniesiesz.
- Każdy komentarz pozytywny wywołuje reakcję w postaci jednego lub dwóch komentarzy negatywnych, w efekcie lawinowo rośnie Ci ilość negatywnych wpisów.
- Zazwyczaj masz jednego, góra 2 trolli, jednak ilość negatywnych opinii, jakie są w stanie wygenerować, robi wrażenie.
MERYTORYCZNI
Merytoryczni to najcięższy orzech do zgryzienia.
- Komentarze merytoryczne mają największą „siłę rażenia” – to często komentarze „na zimno”.
- Powtarzane wielokrotnie stają się prawdą.
- Zgodnie z regulaminem nie możesz ich usunąć.
Niezależnie od tego, z kim przyjdzie prowadzić Ci dyskusję, warto pamiętać o reagowaniu, które oczywiście nie zawsze sprowadza się do wchodzenia w dyskusję, opanowaniu i otwartości. Pamiętaj, że każdym pozostawionym w tym miejscu słowem wystawiasz świadectwo sobie. Racjonalny użytkownik jest w stanie sam „wyczuć” np. trolla i nie traktować go poważnie, pod warunkiem, że to właśnie Ty swoimi reakcjami lub ich brakiem, nie podbudujesz jego wiarygodności.