Subiektywnie

Trolle, Personalni, Poszukiwacze…

Masz problem z  negatywnymi opiniami na temat Twojej firmy w serwisach oceniających pracodawców? Nie wiesz, jak radzić sobie z falą hejtu, co więcej, masz poczucie, że niejednokrotnie zostałeś niesprawiedliwie oceniony? Prawdopodobnie w potyczkach słownych miałeś do czynienia m.in. z Personalnymi, Poszukiwaczami, Trollami czy Merytorycznymi.

Jesteś zdziwiony, że użytkowników tych serwisów da się kategoryzować? Oczywiście to tylko niektóre „typy”  piszących, z jakimi możesz się zetknąć. Niemniej, w naszej ocenie ten rodzaj zachowań to jedne z popularniejszych wśród użytkowników tych serwisów.

PERSONALNI

Przechodząc do konkretów. Co powinieneś wiedzieć o Personalnych?

  • Zwykle chowają osobistą urazę – ich komentarze zawierają odniesienia personalne.
  • Celem ich działań jest głównie dyskredytacja konkretnej osoby.
  • Ich komentarze możesz  zablokować z powodu łamania regulaminu.

POSZUKIWACZE

Z Poszukiwaczami sprawa ma się dużo prościej. Oni zazwyczaj nie atakują, tylko pytają, bo są zainteresowani pracą w Twojej firmie.

  • Poszukują konkretnej wiedzy dotyczącej prowadzonych rekrutacji  czy na temat stanowiska.
  • Poszukują ogólnej wiedzy o realiach pracy.

TROLLE

Z Trollami nie jest lekko. Przyjmują pozycję „w natarciu” i dążą do tego, by ich zdanie zawsze było na wierzchu. Te potyczki nie mają większego sensu. Im bardziej się w nie zaangażujesz, tym większe straty wizerunkowe poniesiesz.

  • Każdy komentarz pozytywny wywołuje reakcję w postaci jednego lub dwóch komentarzy negatywnych, w efekcie lawinowo rośnie Ci ilość negatywnych wpisów.
  • Zazwyczaj masz jednego, góra 2 trolli,  jednak ilość negatywnych opinii, jakie są w stanie wygenerować, robi wrażenie.

MERYTORYCZNI

Merytoryczni to najcięższy orzech do zgryzienia.

  • Komentarze merytoryczne mają największą „siłę rażenia” – to często komentarze „na zimno”.
  • Powtarzane wielokrotnie stają się prawdą.
  • Zgodnie z regulaminem nie możesz ich usunąć.

Niezależnie od tego, z kim przyjdzie prowadzić Ci dyskusję, warto pamiętać o reagowaniu, które oczywiście nie zawsze sprowadza się do wchodzenia w dyskusję, opanowaniu i otwartości. Pamiętaj, że każdym pozostawionym w tym miejscu słowem wystawiasz  świadectwo sobie. Racjonalny użytkownik jest w stanie sam „wyczuć” np. trolla i nie traktować go poważnie, pod warunkiem, że to właśnie Ty swoimi reakcjami lub ich brakiem, nie podbudujesz jego wiarygodności.